My White House

من اینجام تا بنویسم، از خودم، افکارم ،گذشته ،اینده، خطاها وارزوهایم. من اینجام تا به تحریردراورم زیباترین مسیررابرای زندگیم. مینویسم برای پرواز، برای به اواز کشیدن تک تک حروف نگرانی. از من نخواهید به رقص دربیاورم عروسک زندگی را، که من تنها تصویرگر چشمانم.

My White House

من اینجام تا بنویسم، از خودم، افکارم ،گذشته ،اینده، خطاها وارزوهایم. من اینجام تا به تحریردراورم زیباترین مسیررابرای زندگیم. مینویسم برای پرواز، برای به اواز کشیدن تک تک حروف نگرانی. از من نخواهید به رقص دربیاورم عروسک زندگی را، که من تنها تصویرگر چشمانم.

سیستم خواب غربی

پسرک تو گهواره متحرک هست و موسیقی مخصوص خواب بچه ها هم روشنه تا پسرک بخوابه، معمولا خیلی خیلی سخت پسرک میخوابه و باید کلی شیر بخوره یا بغل شه……
چندساعت بعد و باز هم کنار گهواره متحرک که پسرک بخوابه هرچند اخرش تو گهواره نمیخوابه و باید بغل شه اما سعی میکنیم تا اخرین لحظه تو گهواره نگهش داریم( این پروسه برای این ماه هست ماه پیش هربار سوار کالکسه میکردیم و راهش میبردیم)
اما میدونید دکترش و کلا سیستم امریکا چه توصیه ای میکنه؟ میگه بچه از ۲-۴ ماهگی باید یاد بگیره خودش بخوابه برای این کار بچه را میذارید تو تختش( سفارش شدید میشه هیچی تو تخت بچه نباشه حتی یک پتو( پتوهای پوشیدنی وجود داره یا پیژامه)) و ساعت ۸ شب بچه را بذارید توی تخت و صبح ساعت ۷ صبح برگردید. میگن ۳ شب جهنمی دارید اما از شب چهارم بچه یادمیگیره خودش بخوابه و به شیر و بغل احتیاج نداره. پرسیده بودن بچه گشنه نمیشه؟ جواب بود البته که میشه اما باید یاد بگیره تا صبح تحمل کنه. این سیستم برای من تو سن پایین زیادی تنده اما همچنان حتی تو این سن( شش ماهگی) که میدونم بچه تا صبح میتونه بدون شیر باشه بازم نتونستم خودم را راضی کنم این متد را اجرا کنم. اما اگه قرار باشه پسرک را بذارم مهد کودک باید یادبگیره خودش بخوابه چون تو مهد اذیت میشه و اما داستان مهد…..
بذاریم برای یک روز دیگه؟!
پینوشت: سیستم خواب امریکایی باعث تعجب و سوال خیلیهاتون شد برای همین یکم توضیح اضافه کنم. اول از همه این سیستم مورد تایید پزشکان کودک تو امریکاست و مقاله را تو خبرنامه یکی از کلینیکهای معروف کودکان که پسرک را میبرم خوندم و پزشکش هم بهم روش را توضیح داد. 
منطق پشت کار چی میگه: ادمها تو طول خواب چندین بار بیدار میشن ( مثلا غلت میزنیم دنده به دنده میشیم اما حتی بیدار نمیشیم و خود به خود میخوابیم) اما بچه ها بلد نیستن و هربار بیدار میشن احتیاج به کمک دارن بخوابن. مقاله گفته بود از بچه ۴ ماهه میتونیم شروع کنیم اما تحقیق شده و میشه زودتر یعنی ۲ ماهگی شروع کرد با این حال گفته اگه اماده نیستید میتونید بذارید برای چند ماه بعد تا اماده بشید، مثلا ۸ ماهگی ( احتمالا از بیخوابی و نبود خواب نامنظم خسته و کم انرژی میشید تا رضایت بدهید) 
سوال بود که بچه گرسته و تشنه میشه؟ ممکنه اما بدنش لازم نداره غذا بگیره و میتونه تا صبح صبر کنه.
تو روحیه بچه تاثیر میذاره؟ نه
شب اول یک شب جهنمی هست شب دوم مدت گریه هاش کوتاه تره، شب سوم خیلی کوتاه تر و از شب چهارم بچه یاد گرفته وقتی بیدار میشه خودش خودش را اروم می کنه و میخوابه.
دکترش میگفت وقتی گریه میکنه میتونی بری بهش یک سر بزنی نازش کنی ولی دوباره باید از اتاقش بیایی بیرون. اما تو مقاله گفته بود اگه وسط کار بری و مثلا بچه ۲۰ دقیقه گریه میکنه تا اروم بشه وقتی تو را میبینه ۲۰ دقیقه دوباره از اول شروع میشه.
نظر خودم، بچه تا بچه خیلی فرق داره مثلا بچه دوستمون تو شش ماه سخت میخوابیده اما کل شب را تخت میخوابیده اما پسرک هم سخت میخوابه هم چندین بار بیدار میشه. 
دیگه اینکه چه روانشناس ایرانی ( خانم قانع( پیج اینستاگرامی داره) چه اینجا توصیه میکنن قبل ۷-۸ ماهگی که اضطراب جدایی بچه ها شروع میشه اتاقشون را جدا کنید، اگه نشد بعد یکسال و نیمه گی که این مرحله گذشته. ما فعلا چون مهمون داریم تو اتاق پسرک میخوابیم، پسرک دوتا تخت داره یکی تو اتاق خودش و یکی از اینها که کنار تخت پدر و مادره که خیلی خوب بود اما چون مهمون داریم جمع شد و الان هم انقدر پسرک قد بلند شده جاش نمیشه، ناچار باید تو تخت خودش بخوابه و وقتی مهمونهامون برن برام خیلی سخت میشه شبی چندبار از اتاق خودمون برم اتاق پسرک و باید تو این فاصله دوماهه باقیمانده پسرک را اموزش بدم اما نمیخوام کامل امریکایی باشه. ولی نمیدونم چه جوری میتونم به پسرک یاد بدم خودش بخوابه! قضیه اینه نصف شب فقط میخواهی بخوابی و راحت ترین راه اینه شیشه شیرش را بذاری دهنش و برگردی به خواب.
خوب امیدوارم تاحدی روشن کرده باشم. بای


نظرات 17 + ارسال نظر
مریم شنبه 8 مهر 1402 ساعت 21:13

عزیزم نیویورک سیل اومده؟ نگرانت هستیم یه دو خط بنویس فقط حال پدر و مادر و پسرت و خودتون خوبه

سلام مریم عزیز، ممنون که به فکری.
مریم جان دیروز چندتا خیابون را اب گرفته بود ( مثل اب گرفتگی های ایران) که ما هم با موبایل دیدیم اتفاقا امروز صاف با ماشین از یکی لز اون مناطق رد میشدیم( زیر پل منهتن، اتوبان اف دی ار) و هیچ اثری از اب نبود. سیستم فاضلاب اینجا با این حجم و شدت بارش خیلی عالیه. یعنی همه اون اب تو نصف روز جمع شده بود.
بووس به روت.

مینو دوشنبه 3 مهر 1402 ساعت 18:23 http://www.ghozar.blog.ir

منظورم این بود عزیزم:
اینکه شما نوشتین مقالات میگن ۳ شب طول میکشه یاد بگیره بچه

من یادمه اون موقع عدد ۱۲ شب رو پیدا کرده بودم برای مدتی که طول میکشه بچه خواب شب رو یاد بگیره

مینو جان ممنون از توضیح.
یک سوال دیگه هم دارم اینکه گفته بودی قبل از گریه افتادن بچه خم میشدی و تو گهواره بغلش میکردی. پسرک با بغل اروم نمیشه و شیر میخواد، اگه بهش شیر ندم گریه می افته. پیشنهادت چیه؟ چطور شیر شبش را قطع کنم؟ بذارم گریه کنه و سعی کنم با بغل ارومش کنم یا با گذشت زمان و دوسه ماه دیگه خودبه خود درست میشه و دیگه شیر شب نمیخواد؟

صفورا دوشنبه 3 مهر 1402 ساعت 13:52

آسمان اول اینکه تو مشکل نیستی، مثل من نباش که مدام در حال سرزنش کردن خودم بودم و تازه دارم یاد میگیرم که با خودم مهربون باشم، البته این مشکل فقظ من و تو نیست اکثر افراد با تحصیلات بالا این مشکل رو ‌دارن، من اینجوری بهش نگاه میکنم که تو یک مادر هستی که با زحمت خیلی زیاد یک نی نی داری و الانم تحت فشار زیاد از لحاظ کاری هستی و این کاملا قابل درک که روی بچه حساس باشی.

صفورای عزیز،
ممنونم از دلگرمی ات. تو بعضی چیزها به خودم اسون میگیرم و تو بعضی چیزها خیلی سخت، کمال گرایی هم تو بعضی موارد. خلاصه بقول تو باید به خودمون کمتر سخت بگیریم

زری.. دوشنبه 3 مهر 1402 ساعت 12:52 http://maneveshteh.blog.ir

به سلامتی تبریک میگم گرفتن کار را،
در مورد خواب نوزاد، من کاملا روش سنتی را داشتم یادمه تا وقتی بچه را از شیر بگیرم شبها هم بهش سینه میدادم و سختترین بخش از شیر گرفتن بچه، شیر شب بود. منطقا اگر ادم بتونه و همت کنه این روشهای علمی احتمالا بهتره اما خب من واقعا همتش را نداشتم.

زری عزیزم، اره قطع شیر شب خیلی سخته، البته پسرک فقط شش ماهشه و هنوز غذای اصلیش شیره و قرار نیست حالا حالا شیرش قطع بشه اما دکترش میگه دیگه لازم نیست که شب بهش شیر بدیم.

صفورا دوشنبه 3 مهر 1402 ساعت 12:14

عزیزم وقتی بچه وزنش به یک‌حد مشخص برسه( که من یادم رفته چه قدره ولی اگر بخوای میتونم برات از نلسون در بیارم) اونوقت میتونه بدون شیر شب بخوابه و اتفاقا برای سلامت دندون و سلامت روانی مادر هم بسیار خوبه

مرسی صفورا جان.
دکترش میگه که میتونه بدون شیر شب بخوابه اما مشکل منم که نمیتونم سبستمشون را اجرا کنم.

صفورا شنبه 1 مهر 1402 ساعت 10:33

آسمان من جدیدا کتاب چه اتفاقی برات افتاده اوپرا رو خوندم در مورد تروماهای کودکی و نکته ای که خیلی برام جالب بود این بود که نوشته بود دوماه اول زندگی مهمترین نقش رو در تکامل کودک داره و همین زمان موجب تروماهای زیادی میشه. من خودم به عنوان متخصص کودکان به هیچ کسی توصیه نکردم و نمیکنم بچه رو از دوماهگی از خودشون جدا کنن. گناه دارن

سلام صفورا جان.
من نمیدونستم متخصص کودکان هستی، ای ول. صفورا جان کلا خیلی از روانپزشکها حتی جدا شدن قبل از دوسال را مجاز نمیدونن چه برسه به دو ماه. من میدونم اضطراب جدایی بچه ها از ۶-۷ ماهگی شروع میشه تا ۱.۵ سالگی . و اگه قراره اتاق بچه جدا بشه قبل یا بعد این تاریخ باید باشه.
اما خوب مقاله ای که خوندم فقط درمورد خواب شب بچه ها بود، نه جدایی تو طول روز.
همچنان پسرک کنار خودم میخوابه و تو طول شب هم چندبار بیدار میشه و شیر میخوره.

شهرزاد شنبه 1 مهر 1402 ساعت 09:15

به سلامتی.. تبریک برای گرفتن کار

مرسی شهرزاد جان. هنوز نتیجه مصاحبه دوم نیومده. اما چون اف دی ای اکی شد، اون نشه اف دی ای را میرم.

الهه شنبه 1 مهر 1402 ساعت 05:06

چه جالب آسمان جان که میگی خوبه
من میترسم روی روحیه بچه و آینده اون تاثیرات روانی بد میذاره، نمی دونم چرا...

سلام الهه جان.
من هم هنوز نتوتستم خودم را راضی به اجرای این سیستم بکنم و فعلا امادگیش را ندارم. راستی الهه من صفحه اینستا خانم قانع را فالو میکنم که روانشناس متخصص کودکان هست و تو خیلی چیزها کلی مطلب ازش یاد گرفتم

صفورا پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 14:49

آسمان جون, ما تو ایران تکست نلسون رو میخونم که فکر کنم اینجا هم استفاده میشه , یک چیزایی در مورد زمان توقف شیردهی در شب یادمه که فکر کنم بر اساس وزن یا سن بود ,یادم رفته متاسفانه

صفورای عزیزم.
من خودم حس میکنم که پسرک یکی دوبار که تو خواب بیدار میشه گشنشه اما اکثر مواقع وقتی بیدار میشه برای اینکه بتونه بخوابه شیشه را بهش میدم و بنظرم بچه میتونه شب را بدون شیر تو شش ماهگی سرکنه.

پانته آ پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 14:36

بهتون توصیه میکنم این کتاب رو هم اگر وقت داشتید در مورد خواب بچه ها یک نگاه بندازید. به درد من خیلی زیاد خورد و کتاب کوتاه و راحتی هست برای خوندن:

Safe Infant Sleep: Expert Answers to Your Cosleeping Questions

مرسی پانته ا جان برای کامنت و اشتراک گذاری تجربه. کاشکی یک کوچولو هم ازش میگفتی :)

مینو پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 11:02 http://www.ghozar.blog.ir

اینکه بچه بتونه خووش بخوابه بزرگترین دستاورد یه مادر میتونه باشه. من از چهار ماهگی شروع کردم و یادمه کلی در موردش خوندم و عدد ۱۲ شب رو رسیده بودم. پسرک من زودتر یاد گرفت ولی کلا پذیرفتم ۱۲ شب من نخواهم خوابید. یه چیزی که به من کمک کرد این بود که خودتم نوشتی تو پست:
بچه ممکنه نصفه شب چندین بار بیدار بشه که از روی عادته. اون لحظه بغلش نمیکردم از تخت بیارم بیرون. خودمو خم میکردم نزدیکش میکردم و اروم از پشت نوازشش میکردم میخوابید. و اینم بود که همون لحظه اول اینکارو بکنی چون گریشو ادامه بده خواب از سرش میپره و میخواد بخوابه ولی واقعا نمیتونه و ما ربطش میدیم به اینکه بچه یاد نگرفته خودش بخوابه.
همین باعث میشه عادت کنه خواب طولانی داشته باشه.
و وعده میدم بهت اگه روشتو پیش بری یاد بگیره خواب مستمر شب رو وقتی غذا رو شروع کردی دیگه تخت میخوابه تا خود صبح

سلام مینو جان، مرسی از اینکه از تجربه ات گفتی. فقط من منظورت را از ساعت ۱۲ نفهمیدم. پسرک عادت کرده به دنده میشه و میخوابه البته بعد چند قلپ شیر، خیلی دلم میخواد شیر را بتونم حذف کنم اما جدا بهونه شیر را میگیره و منم مثل تو میکنم نمیذارم بیافته به گریه که خواب کامل از سرش بپره.

صفورا پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 08:18

سلام عزیزم. دوماهگی‌که خیلی زوده بچه نیاز به شیر شب داره ولی از ۴،۵ ماهگی دیگه مشکلی نیست

سلام صفورا جان یک پست به پست اضافه میکنم چون سوال دوستهای دیگه هم شده

افق بهبود پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 08:15 http://ofogh1395.blogsky.com

البته به نظرم برای دندوناشون مفید باشه
اینکه تاصبح هی نخوان شیر بخورن

بذار منطق پشتش را توضیح بدم. پیوست اضافه میکنم به پست.

افق بهبود پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 08:13 http://ofogh1395.blogsky.com

از تصور من که خارجه.
خدا بهت طاقت بده
مامان ایرانی vsمامان آمریکایی

افق جان ، خیلی تفاوتها سیستم اینجا با ایران داره. یکیش همین سیستم خواب هست. لباسها و وسایل و اسباب بازیها. یکیش مهد، ( البته تا همین سن ۶ ماه که من تجربه اش را دارم) بعضیهاشواقعاعالیه اما بعضی اش از تصور من با تجربه از ایران هم خیلی سخته.

شهرزاد پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 06:14

چقدر خوندن وبلاگت حس خوبی به آدم میده آسمان جان. امیدوارم در آینده نزدیک روزهای خوب و راحتت خیلی بیشتر بشه و بیایی برامون تعریف کنی چطور همه چی روی روالی که میخوای افتاد و خوب پیش رفت برات. من معمولا آروم و ساکت از کنار میخونم و میرم ولی دلم خواست اینو برات بنویسم :)

شهرزاد عزیزم، مرسی لطف داری. حقیقتش اف دی ای جواب مثبت را داد و شاید ارامش و حس خوبی که تو این پست حس کردی از پس ارامشی بیاد که دارم. برای همین از ته دل امیدوارم ارزویی که برام کردی براورده بشه. من و راستین کار ثابت و دلخواهمون را بگیریم و زندگیمون از این استرس و بی ثباتی در بیاد و حال دل جفتمون خوب بشه. ممنون

الهه پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 04:59

من اصلا خوشم نیومد از سیستمشون! عمرا همچین کاری کنم!

روششون علمی هست و تایید شده. تو خبرنامه کلینیک کودکان معروفی که میریم بود و حتی اینبار که برای واکسنش رفتیم دکترش روش را پیشنهاد داد. تو بخش سوال و جواب این بود تو روحیه بچه تاثیر نداره که گفته بودن نه. و حتی در اینده بچه هایی که این روش روشون اجرا شده بهتر میخوابن تا اونها که برای خوابیدن به والدینشون وابسته هستن.
منم تا الان دلم راضی نشده.

صبا پنج‌شنبه 30 شهریور 1402 ساعت 01:43 https://gharetanhaei.blog.ir/

من دیدم دوستام اینجا از ساعت ۷ شب دیگه میرن واسه خواب بچه! بعد از سه سال ساعت خواب رو میارن رو ۸. البته نصف شب بیدار شدن و شیر خوردن مشکلی نداره تا اونجایی که من دیدم. ولی دیگه بچه رو بغل نمی کنند راه برن، همون کنار تختش می شینند تا دوباره بخوابه.
یکی از دوستام هم دوقلو داره و دیدم که اونا رو تو کیسه خواب می خوابونند. یعنی پتو و ... استفاده نمی کنند و به نظرم خوب بود چون هی نگران نیستی پتو از رو بچه کنار رفته و الانه که سردش بشه!

امیدوارم به زودی از موفقیت در تغییر سیستم خواب پسرک بنویسی

سلام صبا جون،
پسر کوچولوی ما روزی ۴-۵ بار میخوابه که اخریش میشه خپاب شب، عملا هر دوسه ساعت احتیاج داره بخوابه. و خود به خود همون ساعت ۸-۹ میخوابه تا ساعت ۶ صبح اما تو طول شب الان ۳ بار بیدار میشه که معمولا با شیر میخوابه اما دم صبح دیگه شکمش پره و شیر هم نمیخواد که بغلش میکنم میخوابه.ما هم
از این پتو ها کیسه خوابی ها استفاده میکنیم و خیلی خوبه.
ممنونم صبا جان. خیلی به پسرک و خودم سخت نمیگیرم تا به اجبار نرسیده( مهد و موقعی که پدر و مادرم برگردن ایران و ما بریم اتاق خواب خودمون بخوابیم و اتاقمون از پسرک جدا بشه)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد