My White House

من اینجام تا بنویسم، از خودم، افکارم ،گذشته ،اینده، خطاها وارزوهایم. من اینجام تا به تحریردراورم زیباترین مسیررابرای زندگیم. مینویسم برای پرواز، برای به اواز کشیدن تک تک حروف نگرانی. از من نخواهید به رقص دربیاورم عروسک زندگی را، که من تنها تصویرگر چشمانم.

My White House

من اینجام تا بنویسم، از خودم، افکارم ،گذشته ،اینده، خطاها وارزوهایم. من اینجام تا به تحریردراورم زیباترین مسیررابرای زندگیم. مینویسم برای پرواز، برای به اواز کشیدن تک تک حروف نگرانی. از من نخواهید به رقص دربیاورم عروسک زندگی را، که من تنها تصویرگر چشمانم.

ازمایشها

سلاملیکم

خوب فردا بعد مدتها ازمایش خرگوشی دارم و امروز دارم میرم اخرین مراحل اماده سازی ازمایش را انجام بدم. ازمایشهای خرگوشی خیلی طولانیه اما نتایجش دست کمی از ازمایش روی خوک نداره. خوب پوست خوک بیشترین شباهت را به ادم داره اما اولا تیم بزرگی از دامپزشکها را میخواد دوم جا و مکان و دراخر هم خوک بدبخت باید قربانی بشه. خلاصه هم ازمایش هزینه بری هست حدود ۱۷۰۰۰ دلار برای هر ازمایش، هم من شخصا دلم برای خوکه میسوزه، درصورتیکه خرگوش خانم به خواب میره بعد هم که بیدار میشه تو قفسش هست. ارره میدونم اخرش اون هم زندگی سگی خرگوشی واری داره اما اگه شما راه حل دیگه ای برای پیشرفت علم پزشکی پیدا کردید لطفا به دنیا اعلام کنید چون بدون این ازمایشها هیچ دارو و درمان جدیدی نداریم. باید بگم خوشبختانه ازمایشهای ما اصلا اسیب زا نیستن، در واقع همین کرمها و پماد و زلهای توی بازار روی پوست گذاشته میشه و مقدار دارو توسط یک وسیله خیلی باریک اندازه مو تو پوست اندازه گیری میشه، حقیقتش هنوز توی دنیا وسیله استانداردی برای اندازه گیری میزان دارو تو پوست وجودنداره. این وسیله تو ازمایشهای انسانی هم استفاده میشه و درد نداره، منتها چون خرگوش و خوک متوجه نیستن تو ازمایشن خودشون را به در و دیوار میمالن یا کرم و پمادها را میخورن، برای همین به خواب میرن. البته طبق دستور اداره نظارت به ازمایشهای حیوانات، خوکها باید توی خواب خداحافظی کنن. خوشبختاته ما تا حالا ازمایشهای کمی روی خوک داشتیم. همه زمان موبور بود هرچند اف دی ای اصرار اصرار که باید تا اخر سال چندتا ازمایش روی خوک هم داشته باشیم. فکر کنم همین توضیحات خودش شد یک پست. 
پ.ن. خوب ازمایش بهم خورد، اونهم وسطش و بعد گذروندن قسمت سخت ماجرا یعنی ست اپ. علتش هم این بود لوله داخل دهن که گاز بیهوشی را به خرگوش میرسونه نشتی داشت و خرگوشه بعد چندساعت بیدار شد، البته جراحی نبود که بترسید بگید وااای. فقط بیدار شدنش باعث شد از بس ورجه وورجه میکنه همه بند و بساطهای ما بهم بریزه ،اخرش من تسلیم شدم و ازمایش را متوقف کردم. دامپزشک ما دوساعت اول کار میاد، اونهم بتازگی. چون الان ماشین گاز بیهوشی گرفتیم. به استادم هم نامه نوشتم اگه دوست داری از این دستگاه استفاده کنی من اکی هستم اما باید هزینه کنی ودامپزشک حداقل ۱۰-۱۲ ساعت اول کار حضور داشته باشه. و من دیگه این مدلی ازمایش نمیکنم که موافقت کرد. حالا قراره هفته بعد ازمایش تکرار بشه. احتمالا براتون سوال بشه پس قبلا چیکار میکردید؟۳ سالی داروی خواب اور خوراکی میدادیم، ۳ سالی هم داروی خواب اور تزریقی میدادیم. 
نظرات 4 + ارسال نظر
زری دوشنبه 24 آبان 1400 ساعت 11:02 http://maneveshteh.blog.ir

اصلا شک نکن رانندگی را، خیلی جذابه که! باور کن یکی از بهترین خاطراتت میشه. چند تا هم جای تفریحی را از قبل نشون کن عجله نداری که توقف کن بین راه میشه سه تا دو ساعت رانندگی :)

زری حقیقتش مصمم شدم با ماشین برم، یکم از اینکه خیلی برف باشه و اکثر مسیر تو برف رانندگی کنم میترسم وگرنه مسلما مسیر خیلی خوشگله، خودم را میشناسم احتمالا هردوساعت وایستم یک قهوه یا خوراکی بگیرم خستگی درکنم، کاشکی بودی با هم میرفتیم

شراره دوشنبه 24 آبان 1400 ساعت 04:35

خوک ها باید تو خواب خداحافظی کنن :)))
جمله هه هم خنده دار بود هم دلم به حال اون موجود بینوا سوخت!
آسمان لطفا با ماشین برو کانادا و جای منم موقع رانندگی خالی کن تو جاده های پاییزی :)

سلام شراره جان. اره متاسفانه، عبارتهای موش ازمایشگاهی، ازمایشهای حیوانی واقعا دردداره اما هنوز خیلی خیلی خیلی مونده که علم بی نیاز به این جور ازمایشها بشه. البته میشه یک جوردیگه هم نگاه کرد، ما انسانهای گوشت خوار سالیانه میلیونها برابر ازمایشهای حیوانی حیوان بیچاره میخوریم
شراره حتما جای همه شما که عاشق طبیعت سبز هستید خالی، منطقه شمال شرقی امریکا یکی از سبزترین جاهای امریکایت و واقعا خوشگله، البته امیدوارم اون روز برفی درکار نباشه

زری شنبه 22 آبان 1400 ساعت 10:02 http://maneveshteh.blog.ir

آسمان جان چرا همون داروی خوراکی را نمیدهید که هزینه ی دامپزشک نداشته باشید و ظاهرا بی دردسر تر از لوله ی بیهوشی هست که؟

زری جون، راستش قرتی بازی. البته داروی خوراکی بیهوشی خوب نبود و خرگوشها چون مزه دارو تلخ بوددوست نداشتن. امپول هم گناه داشتن چون هرساعت باید یک امپول بهشون میزدیم( البته با سرنگ انسولین) اما مهمتر از همه استادم اصرار به ماشین داره و خوب برای خرگوش راحت تر هست

ربولی حسن کور جمعه 21 آبان 1400 ساعت 11:12 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
باز خداروشکر که از حیوانات نمیترسین وگرنه این آزمایشات براتون عذاب آورتر میشد
چه خبر از سفر به کانادا؟

سلام، اره خوشبختانه من اصلا از حیوانات نمیترسم وگرنه عملا اصلا نمیشد روی این گرنت کار کنم.
گزینه های کانادا: اتوبوس و هواپیما و ماشین خودمون هست. هواپیما که عملا همون مقدار زمانش میشه. با ماشین ۶-۷ ساعت راهه. ووورش افتاده به جونم که با ماشین خودمون برم و راحت تره برام. فقط ۶-۷ ساعت رانندگی داره. رانندگی من خوبه اما ۶-۷ ساعت رانندگی برای خواهرم یا برای اکثر مردها چیزی نیست اما خوب برای من چالش حساب میاد. اما خوب روح کله خرابم هم بشدت بیدار شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد