My White House

من اینجام تا بنویسم، از خودم، افکارم ،گذشته ،اینده، خطاها وارزوهایم. من اینجام تا به تحریردراورم زیباترین مسیررابرای زندگیم. مینویسم برای پرواز، برای به اواز کشیدن تک تک حروف نگرانی. از من نخواهید به رقص دربیاورم عروسک زندگی را، که من تنها تصویرگر چشمانم.

My White House

من اینجام تا بنویسم، از خودم، افکارم ،گذشته ،اینده، خطاها وارزوهایم. من اینجام تا به تحریردراورم زیباترین مسیررابرای زندگیم. مینویسم برای پرواز، برای به اواز کشیدن تک تک حروف نگرانی. از من نخواهید به رقص دربیاورم عروسک زندگی را، که من تنها تصویرگر چشمانم.

گزارش ماهانه

یک گزارش روزانه یا بهتره بگم ماهانه بدم ببینیم کجای کارم؟

سلام به همه شما، بعد از حدود یک ماه دارم میرم دانشگاه، تو فرصتی که تو قرنطینه کرونا بودم تزم را کامل کردم و فرستادم برای ریوو به استادم، هرچند با استاد کمال گرای من، انتظار هفت هشت باری رفت و برگشت تز را دارم. البته راستش دفعات قبل حتی برای پراسپکتس جرات نمیکردم بشینم بحث و استدلال کنم، اکثر مطالبم روش و نتایج بود و یک بخش کوچیک بحث داشت( چون پیش دفاع بود قابل قبول هم بود چون ازمایشها کامل نبود که بشه نتیجه گیری کرد) ایندفعه دلم را زدم به دریا و شروع کردم به نوشتن، اما از اونجا که تز من بقول استادم سه برابر یک تز عادی بود، برای هر نکته یک یا دوخط نوشتم درصورتی که اگه مثل همکارم موبور یک پاراگراف مینوشتم میشد ۲۰۰-۳۰۰ صفحه تز، شاید هم اصلاحیه هایی که بخورم همین باشه که بیشتر توضیح بدم و بسط بدم که اونوقت گاوم زاییده، خوب فکر کنم دوماه اینده تا موقعی که دفاع اخرم رابکنم و فصل phd را ببندم از این موضوع بیشتر بشنوید، 
پ.ن. اولین سری اصلاحیه ها اومد، به روش یا همون متد گیر داد و‌گفت باید خیلی خیلی بیشتر بنویسی:) گیر خوبی بودبهتر از بخش بحث هست:))
دیگه اینکه برای opt دارم اقدام میکنم البته همزمان با پروسه گرین کارت، چون بعد فارغ التحصیلی اگه اجازه کارمون نرسه باید در عرض ۶۰ روز از کشور خارج بشم و چون ممکنه کارت اجازه کار گرین کارت تا اون موقع نرسه بهتره کارت opt را داشته باشم.
از راستین هم بگم که داره کارهای مرحله دوم گرین کارت را میکنه و تا دوهفته دیگه کارهاش تموم میشه و میفرسته برای فایل کردن، بنده خدا کرونا خیلی اذیتش کرد، درسته کارش به بستری نکشید اما اسمی  داشت که اسپری نمیزد و الان شده برونشیت و روزی چندبار باید اسپری بزنه، کارهای درمان پسا کرونا هم به کارهاش اضافه شده.
پ.ن، بعد از یک هفته، حالش خیلی بهتره و کمتر اسپری احتیاج داره و مهمتر بینهایت روحیه اش زیرو رو شده و با امید کارهای 485 را پیش میبره 
دیروز رفتیم نوبت دکتر بگیریم، برای اسم راستین و برای شونه درد مزمنی که من دارم( بخاطر فشاراوردن به مفصل شونه ام موقع اماده سازی سمپلها تو ازمایشهای خوکی که دوسال پیش داشتیم) بعد نمیدونم چی شد منشی برگشت از راستین پرسید خانمتون انگلیسی بلده؟ راستین از دیروز ناراحته و ازم خواسته روی زبان محاوره ام بیشتر کار کنم. حقیقتش از پارسال که موبور فارغ التحصیل شد، یک هندی هم داشتیم که امسال فارغ التحصیل شده و من موندم و سه تا ایرانی دیگه تو لبمون، ایکا، نادوست و یک دختر ایرانی دیگه که داره داروسازی میخونه و تو ازمایشها بمن کمک میکنه و البته هندی امریکایی خل و چل که بعد اون داستان بهتره باهاش هم کلام نشم. خلاصه عملا من درهفته حتی ده دقیقه هم انگلیسی حرف نمیزنم بجز زوم میتینگهایی که با استادم دارم، فکر میکنم باید یک فکری بحالش بکنم مثلا معلم خصوصی بگیرم یا یک گروهی پیدا کنم که هفتگی قرار میذارن و حرف میزنن ( البته چون هدف را دقیق تعیین نکردم ممکنه بره تو لیست بیخیالی)  قبلا گفتم اما راستین سه ماه ایران زبان فشرده رفت ( همین) و حقیقتش محاوره اش و لیسنینگ و حتی خوندنش بهتر از منه. اما مدرک ایلتس یا تافل نگرفت و‌الان یکی از مدارکی که برای ۴۸۵ لازم داریم مدرک زبانه، بخواد هم امتحان بده تا اولین نوبت را بگیره و جوابش بیاد حداقل سه ماه زمان میبره، خلاصه داریم با یک مدرک زبان فرانسه که از زمان کانادا رفتنمون داشت جلو‌میبریم امیدوارم rfe برای تهیه مدارک بیشتر نخوریم. 
اگه همه کارها خوب پیش بره میتونیم برای بعد فرودین یا اردیبهش ایران بیاییم، هر چند من باید خیلی زود برگردم.
دیگه اینکه مادرو‌پدر و خواهر من ویزای توریستی کانادا را دارن اما چون‌ من اجازه سفر نداشتم هربار میرفتن کانادا من نمیتونستم برم دیدنشون، به خودشون هم ویزای امریکا را ندادن تا بیان دیدنم، امسال اگه موفق بشن برن کانادا( بخاطر کرونا ممکنه نشه) قصد دارم حتما دو باری بهشون تو‌مدت اقامتشون سربزنم. 
اینم تا اینجای زندگی من
نظرات 7 + ارسال نظر
اتم یکشنبه 3 اسفند 1399 ساعت 12:59 https://embarrassinglyparallel.blogsky.com

آسمون تا میتونی پادکست علمی و جدی گوش بده برای پرزنت کردن هات و سیتکام برای زبان محاوره. واقعا تاثیر دارن.( نظر شخصی)

اتم عزیز، ممنونم از راهنماییت
تجربه پرزنت مستر و پیش دفاع خیلی بهم کمک کرد که روند کار دستم بیاد، درواقع از سه هفته پیش اسلایدهام را اماده کردم و متنی که میخوام برای هر اسلاید پرزنت کنم، از حالا چالش من تنظیم زمان هست یعنی اگه مطلبی را تو ۱۵ دقیقه میگم باید اونقدر مسلط بشم که وقت تلف کرده نداشته باشم و برسونمش به ۵ دقیقه و اینطور وقت کافی برای گفتن حداقل موارد مهم پیدا کنم
دوستهام تو دانشگاه میگن پرزنتهام برخلاف حرف زدنم خیلی خوب و مسلطه که من اینرا مدیون این نوع تمرین هستم

رویا شنبه 27 دی 1399 ساعت 08:39

یعنی کل معادلات و فرضیات و نتایج مربوط به زبان را به هم ریختی وای خدای من وقتی تو این را بعد از این همه وقت بگی وای به حال ما چه کنیم با این درد زبان

رویا، چینیهایی هستن که بیست سال تو این کشورن یک جمله نمی تونن بگن، کلا اگه من اهمال میکنم و یا بخاطرشرایطم کمتر تو معرض مکالمه روزانه هستم دلیل نمیشه همه اینطور باشن، ببین من نوعی و مشکلات و شرایطم برای همه صدق نمیکنه، نمونه اش راستین که تو ایران فقط سه ماه فشرده رفته بود اما الان زبانش از همه جهت از من بهتره

زری .. یکشنبه 21 دی 1399 ساعت 12:39 http://maneveshteh.blog.ir

آسمان جون یعنی باید ریشه یابی کنند چرا بعضی ها اینقدر زبان خوندن براشون معضله؟ یعنی دقیقا همین هایی که تو در مورد خودت میگی من چند مرحله اوضاعم بدتره. اینقدر بد که اصلا اعتماد بنفس یه آزمون ماک دادن هم ندارم! تو چند مرحله از من با استعدادتری :))
دوستی با تو برام باعث خوشحالیه عزیزم

زری جون، موافقم، من سه بار امتحان ایلتس ایران دادم و یکبار تافل امریکا، تو ایران از هول امتحان معده دردهای عصبی میکرفتم که اصلا سابقه نداشت و مجبورمیشدم برم درمانگاه تا امپول بزنم. اینجا هم موقعی که امتحان تافل دادم فشارم بشدت افتاد طوری که وسط امتحان واشدم اجازه گرفتم رفتم شکلات خوردم.
منم خوشحالم دوستان خوبی مثل شما دارم

ربولی حسن کور یکشنبه 21 دی 1399 ساعت 10:23 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
یعنی هم انگلیسی بلدن هم فرانسه ایول!
خب برین فروشگاه یه چیزی بخرین با فروشنده ها صحبت کنین!
اما خودمونیم اسامی ماههای ایرانی را هم کم کم دارین فراموش میکنین!

سلام. زمانی که پرونده فدرال کانادامون را خود کانادا بعد ۵ سال بخاطر زیاد شدن تعداد اپلیکنت و عدم تواناییشون تو رسیدگی پرونده ها بستن، بفکر اپلای از طریق کبک افتادیم که سال قبل ترش داداشم اپلای کرده بود وکارهاش بخوبی و راحتی پیش رفته بود اما جالبیش این بود از اونها مدرک فرانسه نخواسته بودن ولی در ظرف یکسال قانونشون عوض سده بود و اینبارمدرک فرانسه میخواستن، من و راستین هم شروع کردیم به فرانسه خوندن و مدرک TCF گرفتیم سطح متوسط خوب، جالبه از طریق شرکت کنپارس مشاوره گرفته بودیم از طریق رشته های فنی حرفه ای اقدام کنیم چون امتیازشون خیلی بالا بود، اقدام که کردیم ریجکت شدیم و گفتن کانادا اصلا مدرک فنی حرفه ای ایران را قبول نداره، عملا شرکت کنپارس بهمون دروغ گفت، بعد از این مرحله رفتیم سراغ امریکا و دانمارک همزمان، امریکا جواب گرفتیم اما دانمارک به سابقه کار من گیر داد ناجالبه من غیر برگه تشخیص صلاحیت، لز تک تک داروخانه هایی همکه کار کرده بودم نامه گرفته بودم و ترجمه رسمی هم کرده بودم( یعنی بصورت باورنکردنی و وحشتناکی ما تو پروسه مهاجرتمون بدشانسی های غیر قابل باور می اوردیم و من هی خورد و خوردتر میشدم) بگذریم
درمورد فراموشی ماهها، اوضاعم خیلی بدتره اینجا مینویسم و معلوم نیست، بعضی کلمات فارسی موقع حرف زدن بلافاصله بذهنم نمیاد و انگلیسی اش میاد و هی باید بگم چی بود معنی این کلمه یعنی از خجالت اب میشم مثل این فرنگ رفته های دو روزه که فارسی یادشون میره

زری .. یکشنبه 21 دی 1399 ساعت 01:06 http://maneveshteh.blog.ir

متوجه نشدم چرا راستین الان برای امتحان زبان انگلیسی اقدام نمیکنه مگر نمره چند لازمشه؟ چون احتمالا باید بتونه از پسش بربیاد؟ یعنی تو همین دو هفته نمره زبان لازمتونه؟
وااای نگو آسمان تو الان اینهمه وقت اونجایی و اینهمه کار کردی اونوقت هنوز داری از زبان محاوره مینالی؟ چرا اینقدر سخته آخه؟؟؟
خدا روشکر حال راستین رو به بهبوده و امیدوارم کارهای دیگه هم روز بروز بهتر پیش بروند.

زری جون تا اللن مدرک زبان برای راستین لازم نشده بود، و حداقل دوسه ماه وقت میبره، توبت بگیریم و امتحان بده و نتایجش بیاد، روی این حساب بدون این مدرک مدارک را میفرستیم، تو همین هفته. دیگه اینکه یکم بحث پول ثبت نامش هم هست و نمیخواهیم الکی ثبت نام کنه اگه همین زبان فرانسه را قبول کنن. درمورد زبان خودم هم یکم بی استعدادم دیگه:)) البته زبان اکادمیک یا پرزنتم بد نیست و اگه یادت باشه سال اول اینجا نافل دادم اسپیکینگ را ۲۴ شدم اما محاوره فرق داره. فرقش مثل این میمونه یکی خوش و بش کنه یا یک مطلب علمی را تو کنفرانسی پرزنت کنه تازه اوضاع لیسنینگم بدتره. دیگه خلاصه دوستتون بی استعداده تو زبان. ممنونم از اینکه هستی زری جون. جدی میگم ممنون

مهری شنبه 20 دی 1399 ساعت 23:38

خانم آسمان عزیزم سلام
خداروشکر حال همسرتون خوبه.
امیدوارم کارهای مربوط به درس و اقامتتون خیلی عالی و مطابق میلتون پیش بره
مراقب خودتون باشین

ممنونم مهری جان، ایشالله، واقعا حس خوبیه . با اینکه من دارم تزم را اماده میکنم و استرسش را دارم وراستین رو فرمها و‌مدارک ۴۸۵ کارمیکنه و سرمون خیلی شلوغه اما چون کارخیرو خوبه. هردو خیلی خوشحال و شاکریم

ولی شنبه 20 دی 1399 ساعت 20:59 https://book-market.blogsky.com/

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد