My White House

من اینجام تا بنویسم، از خودم، افکارم ،گذشته ،اینده، خطاها وارزوهایم. من اینجام تا به تحریردراورم زیباترین مسیررابرای زندگیم. مینویسم برای پرواز، برای به اواز کشیدن تک تک حروف نگرانی. از من نخواهید به رقص دربیاورم عروسک زندگی را، که من تنها تصویرگر چشمانم.

My White House

من اینجام تا بنویسم، از خودم، افکارم ،گذشته ،اینده، خطاها وارزوهایم. من اینجام تا به تحریردراورم زیباترین مسیررابرای زندگیم. مینویسم برای پرواز، برای به اواز کشیدن تک تک حروف نگرانی. از من نخواهید به رقص دربیاورم عروسک زندگی را، که من تنها تصویرگر چشمانم.

تغییر خونه و محله

گفته بودم بهتون که توی دسامبر اسباب کشی داریم، خونه توی بروکلین بود یک خونه ۹۰ متری که سایز خونه و کمدهای زیادش و بخصوص قیمتش مناسب ما بود. فقط اپارتمان کواپ بود. یعنی ساختمون هیئت امنایی اداره میشد. همزمان یک اپارتمان دیگه هم تو منهتن پیدا شد که شانسی و (تحت شرایط خاص مالیاتی) قیمت نسبتا مناسبی داشت اما همچنان خیلی گرونتر از اپارتمان بروکلینی بود. کلی مشورت کردیم و دیدیم اگه منهتنی را بگیریم تقریبا بیشتر حقوقمون اخر ماه سر به سر خرج میشه برای همین تصمیم گرفتیم بروکلینی را بگیریم و منهتنی را رد کردیم، روز بعد بود که از طرف اپارتمان بروکلینی بهمون اطلاع دادن، ما را با وجود پسند صاحبخونه رد کردن. اقای معاملاتی میگفت مدارکتون کامل کامل بود و هیچ ایرادی توش نبود. صاحبخونه هم که شما را پسندیده بود. واقعا نمیفهمم چرا رد کردن. اما ما یک حدس داشتیم، هیئت امنا جهود ارتودکس بودن و احتمالا بخاطر ایرانی بودنمون رد کرده بودن. میتونستیم شکایت کنیم و پرونده را به دادگاه بکشونیم اما هیچ کدوم ما حال و حوصله شکایت و دادگاه بازی نداره. به خونه منهتنی زنگ زدیم و خوشبختانه هنوز اجاره نرفته بود. دیگه برای اون اقدام کردیم و مدارک کامل فرستادیم و تا اخر این هفته قراره خبر بدن. این یکی ساختمون متعلق به یکی از سازنده های بزرگ نیویورکه و تقریبا نوسازه. طرف مسئول گفت مدارکتون کامل و بی نقصه. خلاصه احتمالش زیاده تا دوهفته دیگه اسباب کشی کنیم و بریم منهتن و سبک زندگی منهتنی. هرچند همینطوری هم ما هفته ای یکی دوبار برای گردش میریم منهتن و فکر نمیکنم خیلی سبک زندگیمون عوض بشه. موقعیت اپارتمان خیلی خوبه، یک بلاک( کوچه) با هادسن ریور و‌اب فاصله داره. بیست تا سی دقیقه با سنترال پارک، یکربع با هادسن یارد و ده دقیقه تا تایمز اسکوارو برایانت پارک. خلاصه هرسمتی بریم به یک محل تفریحی میرسیم. هرچند اجاره اش سهم بزرگی از حقوقمون را میخوره اما گفتیم چندسالی هم منهتن زندگی کنیم قبل اینکه کامل از شهر دل بکنیم و بریم یک خونه اطراف شهر بگیریم. شانس هم که هولمون داد به سمت این خونه خوش قیمت و بریم ببینیم چی میشه :))

نظرات 9 + ارسال نظر
عاطفه یکشنبه 18 دی 1401 ساعت 12:40

راست میگی چقدر سوال پرسیدم . امیدوارم آرامش مهمون همیشگی قلبت باشه.

بخاطر اینکه niw واقعا روش هیجان انگیزی هست. در کوتاهترین راه به گرین کارت میشه رسید. اما درکل اگه سرچ کنید جواب سوالهاتون را خیلی مفصل تر و دقیق و کامل تر میگیرید تا یک خط جمله من نوعی. ممنونم

عاطفه شنبه 17 دی 1401 ساعت 13:21

عاطفه شنبه 17 دی 1401 ساعت 13:20

من دقیق متوجه تفاوت eb1 و eb2 نشدم چون هر جایی یه مدلی نوشته بود! مثل اینکه سایتیشن باید بالای ۱۰۰ باشه یا حداقل در ۳ مقاله نویسنده اول و . . . اینا واقعاً مهمه؟ یعنی تعداد سایتیشن مهمه یا قانع کردن فردی که قرار هست فرم ما رو بخونه و تصمیم بگیره ؟!

من جواب همه سوالاتون را ندارم. گوگل

عاطفه شنبه 17 دی 1401 ساعت 13:12

از ایران با مستر و مقاله میشه برای eb2 بدون وکیل اپلای کرد؟ کسی بوده این کارو کرده باشه؟

بله میشه. گوگل کنید

عاطفه شنبه 17 دی 1401 ساعت 12:39

خودمون هم میتونیم برای eb1 یا eb2 اپلای کنیم یا حتماً باید وکیل بگیریم؟ اگر گرفتن وکیل ضروری باشه هزینه اش با فاند phd قابل پرداخت هست؟ میتونی حدودش رو به دلار بگی ؟ راهی هست هم وکیل بگیربم و هم هزینه اش را یه جورایی ویو کنیم؟! استادمون یا دانشگاهمون یا رکمندیشنی چیزی هست که هزینه اش ویو یا کمتر بشه؟

Eb2 دو‌مرحله داره، هزینه وکیل برای هرمرحله ۵۰۰۰ دلار هست، بهتره مرحله اول را وکیل بگیرید. من که نمیدونم فاند شما چقدره. هزینه وکیل ویو شدنی نیست.
عاطفه جان سوال خیلی پرسیدی. این روزها با گوگل جواب همه سوالات را مفصل و با توضیحات میتونید پیدا کنید. پس لطفا گوگل کنید

عاطفه شنبه 17 دی 1401 ساعت 06:21

از چه طریق میشه در دوره دانشجویی گرین کارت گرفت؟ چون میگن باید کارفرمای شرکتی که بعد از دکترا استخدام میشید توش براتون درخواست بده. فکر میکنم تو یکی از پستهات خونده بودم شما گرین کارت گرفتید به تازگی. ممنون میشم هم روش خودتون رو بگید و هم سایر راه هایی که در دوره داشجویی بشه گرین کارت گرفت.

سلام عاطفه جان، بنظر من بهترین و سریعترین زاه Eb2 Niw هست، من خودم زمان دانشجویی ام تو ایران مقاله نداشتم و با کار و تحقیق اینجا گرین کارت گرفتم اما این روزها بچه ها با مقاله و سایتیشن از ایران میان و بمحض اینکه رسیدن اپلای میکنن. همین جدیدا شنیدم یکی تو سال دوم ورودش داره گرین کارت میگیره.

جان دو جمعه 9 دی 1401 ساعت 05:48 https://johndoe.blogsky.com/

سلام
چه ماجرای عجیبی، فکر کنم از بعضی‌ها دل خوش ندارند و حالا همه رو به یه چشم می بینند ...
ببخشید یعنی اجاره‌اش چند دلاره؟

سلام، داستان همون سیاست هست و دشمنی درازمدت ایران با اس.. را..ئیل. اجاره را نمیدونم چطور بگم چون مناطق مختلف متفاوته. مثلا تهران، یک خونه تو غرب تهران با مرکز تهران و شمال تهران خیلی اجاره هاشون فرق داره. اینجا هم همینطوره. اجازه محله به محله و خونه به خونه خیلی فرق میکنه

آبی چهارشنبه 7 دی 1401 ساعت 11:25

چقدر بده که این همه قدرت دارن و کاری هم نمیشه کرد مگه اینکه کلی وقت و هزینه گذاشت. خوبه که اون خونه دیگه هنوز بوده.
امیدوارم خونهٔ جدید براتون پر از خاطره‌های خوب باشه

اره متاسفانه لابی قوی دارن و تو امریکا پرنفوذن اما اینرا هم باید درنظر بگیریم که امریکا هم خیلی قانونمنده و اگه قانونی برای کاری وجود داشته باشه قانون را نمیشه دور زد. ممنونم، البته هنوز اون خونه هم قطعی نشده

ربولی حسن کور سه‌شنبه 6 دی 1401 ساعت 11:20 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
به سلامتی
یعنی یهودیها اونجا این قدر قدرت دارند؟

سلام
علتش را نه به معاملاتی کفتن نه به ما، اما در کل نیویورک بزرگترین جامعه یهودی امریکا را داره و بله خیلی خیلی پرنفوذن و قدرت دارن. مثلا سر یک حرف شوهر کیم کارداشیان که منطقی بود کاری کردن کلی معذرت خواهی کنه. کلا با کوچکترین انتقادی بهشون مهر ضدیهودی بهتون میخوره که مثل نژادپرستی و تو جامعه اینجا خیلی نکوهش میشه و ادمها منفور میشن و کارشون به دادگاه میکشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد